„17 нови тунела са в различен етап на подготовка. Някои се строят, други се проектират, за трети има предпроектни проучвания”. Това заяви в ефира на NOVA министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Само на магистрала „Струма” ще има 8 тунела, а на магистралата Русе-Велико Търново – 6. По думите на министъра до 2023 година тунелите ще бъдат готови.
„34 са съществуващите тунели в страната, те се ремонтират поетапно. До месец ще финализираме тръжните процедури. Ако няма жалби, още 2018 г. стартираме с изпълнението и в рамките на 2 години ще сме готови”, заяви Нанков.
Що се отнася до строителството на магистрала до Калотина, Нанков коментира, че в момента тече процедура по избор на изпълнител.
Освен това, той коментира, че до средата на годината ще стартира обществената поръчка и за скоростен път от Видин до Ружинци.
„Забързахме се отново и с 1 месец по-рано ще започнем обществената поръчка за най-тежкия участък – между Ботевград и Мездра”, заяви Нанков.
Той уточни обаче, че все пак има риск от обжалване на обществените поръчки.
Освен това през март стартира строителството на новия ЛОТ на магистрала „Хемус” от Боаза до разклона за Ябланица. До края на годината пък се очаква да бъде пусната и нова отсечка от магистралата към Гърция. Става въпрос за участъка от Благоевград към Крупник. Това ще се случи предсрочно през ноември.
„По „Тракия” има участъци, които спешно се нуждаят от преасфалтиране”, призна министърът.
Според него обаче на пътищата с много добър асфалт се повишават тежките катастрофи с жертви.
„На отсечката между Микре и Български извор миналата година имаме 33 смъртни случая. Абсолютно рехабилитиран ремонтиран път ”, коментира министърът.
Що се отнася до обвиненията, че тунелите у нас излизат прекалено скъпо сравнено с цените в Западна Европа, министър Нанков коментира, че това са спекулации.
„Най-евтините пътища в Европа се строят в България”, заяви Нанков.