Комисията за защита на потребителите засилва контрола върху туристическите обекти в планинските курорти

30

В разгара на зимния сезон Комисията за защита на потребителите (КЗП) засилва контрола върху туристическите обекти в планинските курорти, съобщи председателят Димитър Маргаритов по БНТ – Благоевград.

„От днес имаме много сериозно уплътняване на присъствието. Ако говорим конкретно за Банско, осем са нашите екипи, които вече работят там на терен. Те проверяват основно хотели и ресторанти. Вече сме извършили през миналите седмици проверки на информационната среда, в която функционират съоръженията и ски пистите”, допълни Маргаритов.

Първите резултати от извършените в навечерието на откриването на сезона проверки показват, че са изпълнени изискванията на Наредбата за ски пистите – налична е цялата задължителна информация, в това число и тази за условията и цените, срещу които могат да бъдат използвани съоръженията в ски зоната. Има и предупредителни знаци относно сложността на отделните трасета.

„До момента не сме установявали сериозни нарушения на Наредбата за категоризация, т.е. разминаване между това, което един обект оферира като звезди и условия, че може да предложи, а всъщност да се окаже, че това не е така”, каза председателят. И добави, че в минали периоди основните оплаквания от туристи са били именно от такъв характер – много добри оферти с обещания за СПА центрове и т.н., но на място се оказва, че услугите не могат да бъдат предоставени. „Този дефект смятам, че ще бъде преодоляван с течение на времето, но ние сме там, за да констатираме това. И хората могат да се обръщат към нас винаги щом установят, че нещо не е наред”, напомни Маргаритов.

Той обясни, че подобни кампании за проверки целят постигането на превантивен ефект. „Ако има дори чисто формално несъответствие, то да не засегне потребителя, а да бъде преодоляно преди това”, посочи председателят. И разясни как да действат туристите, ако все пак станат жертва на подобен тип нарушение: „Те трябва да предявят своята основателна претенция към самия хотелиер или туроператор при организирано туристическо пътуване. Ако не получат съответен отклик, веднага да сигнализират при нас. Извършваме проверка, установяваме това обстоятелство и от една страна санкционираме нарушителите, от друга –съдействаме на потребителите да получат една компенсация, която би ги удовлетворила.”

Според Маргаритов в повечето случаи разрешаването на възникнал спор не е продължителен процес. В случаите, в които то изисква повече усилия, могат да бъдат включени и т.нар. помирителни комисии. „Те се администрират от КЗП и дават възможност на страните по такъв спор да търсят решение на въпроса с наше съдействие, което удовлетворява и двете страни. И, надявам се, все по-редки ще бъдат случаите, в които ще се стига до намесата и на съда, когато говорим вече за обезщетение за неизпълнени ангажименти от страна на хотелиери към туристи”, завърши председателят.