Около 34 процента от родния бизнес, или почти всяко трето българско предприятие, ползват социалните мрежи като Facebook и Linkedin за популяризиране на дейността си, показват данни от анализ на Евростат за използването на социалните мрежи от европейския бизнес през 2017 г, пише БТА.
По този показател страната ни се намира редом със страни като Чехия, Словакия и Румъния, но е далеч от „отличниците“ в ЕС Малта и Дания с показатели от 70 и повече процента.
Според европейската статистика – около 95 на сто от българските предприятия имат достъп до Интернет, като със стопроцентови показатели са предприятията у нас с над 250 души персонал. Почти сто на сто ползват Интернет родните предприятия с персонал между 50 и 250 души, а по-малките фирми с под 50 души ползват мрежата с показател 94 на сто.
Българските предприятия със собствен уебсайт са 51 процента, но фирмите у нас, които ползват високо технологичните т. нар. „облачни услуги“ са едва 8 на сто, отчита още Евростат.
Най-активно присъстват в социалните мрежи предприятията от секторите „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти и далекосъобщения“ – 89 на сто и „Професионални дейности и научни изследвания“ – 77 на сто, а най-малко се възползват от тази функционалност предприятията от секторите „Операции с недвижими имоти“ – 33 процента и „Транспорт, складиране и пощи“ – 35 процента.
Основните цели, за които родният бизнес е използвал социални медии, са: подобряване на имиджа на предприятието или на пазарния продукт – например реклама, промоции /72 процента/; получаване и отговаряне на мнения, отзиви, въпроси от клиенти /61 процента/; сътрудничество с бизнес-партньори или други организации /37 процента. Най-малък е делът на предприятията, които ползват социалните мрежи, за да включват своите клиенти в разработването или обновяването на стоките или услугите – 17 процента.