Към омбудсмана до обяд на 28-ми декември са се обърнали 34 727 души с жалби и сигнали, в приемната, по телефона или през „Фейсбук“, като броят на хората, които търсят помощ и подкрепа от омбудсмана расте.
„Това, може би, е обяснимо заради начина, по който живеят българите днес. Предвид високомерието, а често и безсърдечието на институциите хората имат нужда от някой, който да ги подкрепи в труден момент. Това се опитваме да бъдем ние – екипът на омбудсмана„, заяви тя, пред Агенция Фокус.
„Най-често хората се оплакват от монополните дружества, Топлофикациите, енергоснабдителните дружества, ВиК и мобилните оператори, доставчиците на интернет, банките и кредитните институции, за високи лихви и обявяване на кредити за изискуеми, за тормоз от частни съдебни изпълнители, от невъзможността човек да започне на чисто през процедура за личен фалит, която единствено в България не е законово уредена„, обясни Мая Манолова.
„Макар че аз и екипът ми непрекъснато засилваме работата се оказва, че със засилването на оборотите, с които работим, се увеличават и жалбите. Понякога това ни се струва нелогично, но може би е израз на доверието на хората„, коментира тя.
„За нас доверието не е в рейтинга, който ще посочи някоя социологическа агенция, а в броя хора, които се обръщат за помощ към институцията и жалбите, които подават„, заяви Мая Манолова.
„Расте и броят на колективните жалби, когато става въпрос за проблем на населено място, за работници във фирма или за социална група. Тогава много хора се обединяват под една жалба и успяваме да решим проблема на всички тях„, каза още омбудсманът.