В тунел „Траянови врата“ ще бъде изградена уникална за България интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти.
Тя ще позволи чрез система от подвижни бариери да се управлява и пренасочва трафика в една от двете тунелни тръби, така че при настъпване на инцидент в едната тръба, трафикът да се пренасочва по другата, съобщават от АПИ.
В съоръжението ще бъде монтирано ново LED осветление, електронни информационни табели, светофарни уредби, хоризонтална и вертикална сигнализация, метеорологични станции при порталите на съоръжението и др.
На магистрала „Тракия“ ще бъдат монтирани и 40 електронни информационни табели, по 20 във всяка посока. Чрез тях шофьорите в реално време ще се информират за възникнало събитие на пътя.
Преди две години за първи път на участъци от първокласната и второкласната пътна мрежа бяха монтирани 20 електронни информационни табели, което осигури бърза, надеждна и високотехнологична възможност за своевременно уведомяване на шофьорите за актуалната пътната обстановка, въведените ограничение и алтернативните маршрути.
С изпълнението на проекта за първи път ще бъдат монтирани и камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика на определени участъци от магистрала „Тракия“. Целта е повишаване безопасността на движение и спазване на ограниченията на скоростта.
Друга новост е монтирането на сензори за претегляне на моторните превозни средства в движение. Това ще позволи да се филтрират претоварените превозни средства и да се даде възможност за повече на брой, по-бързи и по-ефективни проверки. Очаква се по този начин значително да се намали износването и увреждането на пътната настилка и съоръженията на автомагистралата.
Проектът се съфинансира от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Целта е повишаване безопасността на движение по автомагистралата, спазвайки последните директиви на Европейския съюз в тази област. Индикативната стойност на поръчката е 7 261 500 лв. без ДДС. Предвижда се периодът за изграждане на системата и въвеждането й в експлоатация да бъде до 24 месеца от сключването на договор с избрания изпълнител.