Американският гигант „Епъл“ се готви да купи мобилното приложение „Шазам“ за разпознаване на мелодии и изображения и така да се превърне в най-големия конкурент на стрийминг услугата „Спотифай“.
Това съобщи в петък американският специализиран онлайн портал „ТехКрънч“, пише „Дарик“.
Според източници на медията, сделката ще бъде финализирана до края на тази седмица и ще бъде официално обявена в понеделник, 11 декември. Стойността й обаче е все още под въпрос.
Един от източниците на „ТехКрънч“ издава, че договорът ще бъде сключен за 400 млн. долара. Други обаче изтъкват, че в момента приложението се оценява на повече от 1 млрд. долара, което прави малка вероятността от „Шазам“ да склонят да занижат дотолкова цената си..
Още от създаването си през 1999 г. „Шазам“ предлага едно от най-добрите високо технологични решения за дългогодишните мъки на слушателите, които харесват някое случайно чуто парче по радиото, в бара или улицата, но след това не успяват да го идентифицират дори и по текста.
Едва наскоро обаче базираната в Лондон компания започна да вижда печалбата във включването на реклами и обвързването си с други технологични компании, включително и „Спотифай“, към който приложението те препраща след разпознаването на дадена песен.
Остава да видим как „Епъл“ ще интегрира сред останалите си услуги „Шазам“ и как ще помогне на приложението да се справи с най-големия си конкурент в момента SoundHound.