Нюансът „ултравиолетово“ бе избран за цвят на 2018 година от институтът „Пантон“.
Това съобщава Асошиейтед прес.
„Ултравиолетово се наложи заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение“, обяснява вицепрезидентът на „Пантон“ Лори Пресман.
„Живеем в сложни времена. Свидетели сме на страх от напредничавостта и на това как хората реагират на този страх“, каза Пресман.
Нюансът не е избран с политически съображения. Когато бъде използван за интериор, промишлени помещения, продукти, мода, изкуство, храна, не става въпрос дали живееш с ограничения или без, а въобще да не се съобразяваш с ограничения.
В „ултравиолетово“ има повече синьо, отколкото червено, което означава „повече мисъл, мистика, духовност“. В нюанса има и страст от червените полутонове.
Компанията „Пантон“ създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете. Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.