Шофьори на тирове използват магнити и други средства, за да манипулират тахографите на своите камиони. По този начин карат часове и дни наред без почивка. Но с риск за собствения си и за живота на другите на път, съобщава Нова тв.
Подставено лице кандидатства за работа като шофьор. И получи първите си уроци по фалшифициране на данни.
„Проблемът е много сериозен, защото виждаме резултата всеки ден по пътищата. На една от последните катастрофи на магистрала „Тракия” беше заспал полски шофьор”, заяви репортерът на NOVA Николай Василковски, който разследва как се манипулират тахографите на камионите.
„Категорично това не е масова практика. Ние като съюз сме категорично против тези действия както на водачите, така и на превозвачите. Ако това е масова практика, при всички положения означава, че превозвачи ще загубят лицензите си. Контролът тук и в Европа е насочен към такива измами”, коментира Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.
Какви са санкциите за нарушителите?
„Освен санкцията за водача, която е в размер на 1500 лева, за превозвача е предвидена една от най-тежките санкции. За първо нарушение – 5000 лева, а за повторно нарушение глобата е 8000 лева и отнемане на лиценза”, поясни Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.
По думите му причините за тези нарушения са комплексни – лоша организация и липса на персонал.