Снимка: Opel
На Opel му предстоят сериозни промени и постепенно преминаване към платформите на концерна PSA, които ще доведат до радикално съкращаване на моделната гама, но и до излизане нови пазари.
Едновременно с това в компанията търсят нови и свежи начини за продажби на колите си и един от тях бе реализиран в Холандия, пише Агенция Кросс.
През пролетта на тази година компанията предложи необичайна инициатива, наречена Pay by View (плащане за гледане). В резултат от нея холандският дилър на Opel – фирмата Van Mossel OPC, продаде първия автомобил срещу брой гледания на клип в YouTube.
Специално за кампанията в Холандия германският производител направи версии на своите модели, наречени Online Edition. Те се отличават с по-големите си възможности за включване към интернет. Така всеки желаещ получи възможност да заснеме видео от своя тест-драйв на Opel Online Edition и да го качи в YouTube.
Условието беше всеки клип да набере определен брой гледания, като срещу това неговият автор получава определен модел на Opel без пари. Така например, Astra струва 922 800 гледания, Corsa – 739 600, а Karl Rocks – 589 900. Предлагат се още детско автомобилче за 5150, специален багажник за 24 200 и калъф за айпод за 3000 гледания.
Феновете на Opel се включиха в инициативата и качиха няколстотин забавни клипа в YouTube. С най-много гледания се оказа видеото на Юрий Шууркес (на снимките), който тества Opel Astra, облечен като Спайдърмен. След преминаването на бройката от 922 800 гледания холандецът получи чисто нова кола от този модел.
Самото видео продължава да набира популярност и до момента е събрало близо 5,4 млн. гледания. А в компанията явно са доволни от успеха на начинанието, което всъщност представлява безплатна реклама на моделите на Opel и затова смятат да пуснат аналогични проекти и в други държави от Европа.