Какви последици настъпват в организма ни след преяждане

780

Да преяде се случва на всеки. Партита, гости и празненства – поводи винаги има. Ето кои са последиците за организма.

Подут корем
Когато погълнете твърде много храна, стомахът се разширява. След като храната се смели, стомахът се свива до нормалния си размер. За да предотвратите подуването на стомаха, трябва да ядете бавно. Бавното дъвчене на малки хапки ще даде време на мозъка ви да регистрира, че стомахът ви е пълен, преди да се натъпчете с ненужно количество храна.

Газове
С поглъщането на храната се поглъща и голямо количество въздух. Особено ако пиете газирани напитки. Докато въздухът си намери път за излизане, ще се чувствате подути и ще усещате газовете в корема си. Начинът това да се предотврати отново е бавното ядене. Добре действат раздвижване, пиене на вода, пробиотици.

Топло ви е
След преяждане тялото включва метаболизма на максимум, за да изгори излишните калории. Това може да ви накара да се чувствате като току що излезли от сауна, въпреки че си почивате на дивана. Няма какво да се направи, освен да чакате да отмине, храната да се смели и пулсът и телесната ви температура да се нормализират. Помага хладен душ или да полегнете.

Не можете да спите
Преяждането може да причини безсъние. То разбалансира жизнения ви ритъм и затруднява заспиването. Ако сте преяли с въглехидрати, е възможно да се събудите посред нощ, защото кръвната ви захар рязко е паднала, и тялото ви изпитва неистов глад. За да предотвратите това, не яжте непосредствено преди лягане.

Стомашни проблеми
Ако сте преяли, тялото ви ускорява метаболитните процеси, а това може да доведе до диария и чести посещения на тоалетната. За да не се стигне дотам, сдъвквайте храната си добре и избягвайте храни, които ви причиняват проблеми по принцип. Хидратирайте се редовно.

Лошо ви е
Може да нямате енергия да станете от леглото след обилно преяждане. Ако поемате повече храна и мозъкът ви не успява да сигнализира на тялото, че сте сити, мозъкът може да повиши кръвната ви захар толкова, че да се почувствате сякаш сте хванали стомашен вирус. Почивайте си и консумирайте суха храна, джинджифилов чай и банани. Добре действат мента и лимон.

Световъртеж
Замаяността е друг възможен ефект от преяждането. Сърдечният ви ритъм и метаболизмът ви се ускоряват, а това може да ви причини световъртеж. Ако е възможно, легнете за известно време или опитайте леки упражнения като йога и разходка.

Кръвната захар подскача нагоре – надолу
След преяждане в кръвта има повече захар отколкото е нужно на тялото. Освобождава се и повече инсулин, който съобщава на клетките да складират излишната захар в черния дроб и да я освободят, когато кръвната захар се понижи или когато имате нужда от повече енегия. Няколко часа след повишаването на кръвната захар може да усетите нервност, раздразнителност и трудности в концентрацията. Тогава хапнете зелена салата, авокадо или пълнозърнест хляб, а не сладко.

Чувствате се изморени
Умората на следвашия ден след преяждане е нещо нормално. Може би не сте спали добре. Не се мъчете да преборите умората с кафе и понички, а се върнете към нормален хранителен режим. Пийте много вода и се разхождайте.

Гладът на следващия ден
Преяждането може да ви накара да чувствате още по-силен глад на другия ден заради влошен сън и нарушени хормонални нива. Най-добре е да закусите с богати на протеини храни като сладки картофи, пилешко месо, спанак или овесени ядки с плодове.

Източник:msn.com

Превод и редакция: „Нова Вест“