Миналата година изпълнителният директор на Туитър Джак Дорси обяви, че емблематичната бройка от 140 символа на пост няма да бъде увеличена. Но вчера компанията се отрече от това становище, поне отчасти.
От Туитър обявиха, че тестват нова опция, която ще даде възможност на някои потребители да удвоят символите в един туит. 280-знаковият лимит ще бъде на разположение на малка група хора на сайта – случайно избран процент сред 328-те милиона потребители на мрежата.
От компанията не отговарят по какъв начин ще подберат хората или защо са променили позицията си за 140-те символа. Продуктовият мениджър Ализа Роузен и главният софтуерен инженер Икухиро Ихара споделиха, че са започнали да обмислят промяна в ограничението от 140 символа, след като забелязали разликите между отделните езици.
Някои езици, особено китайския, японския и корейския, позволяват да се вкара повече съдържание в по-малко символи.
„Забелязахме, че малък процент от туитовете на японски достигат 140 символа, докато на английски процентът е много по-висок. Повечето туитове на японски са около 15 символа, а на английски – средно по 34.“
Тестването на новия лимит от 280 символа ще бъде пуснато на всички езици, с изключение на китайски, японски и корейски. Факт е, че в някои езици един символ съдържа повече информация.
Потребителите на Туитър обаче са намерили начини да заобикалят ограничението от 140 символа. Пускат се съобщения, обозначени като част от поредица. Така един човек може да изрази една своя мисъл в шест последователни туита с връзка помежду им. Друг начин за заобикаляне на ограничението е да се поства снимка на текст, който е по-дълъг от 140 символа.
„Въпреки че сме сигурни, че промяната ще се приеме добре, искаме първоначално да я изпробваме сред малка група хора, преди да я пуснем за всички. Може би потребителите ни са привързани към 140-те символа, ние също сме. Но изпробвахме новия формат, който също е кратък, и много ни хареса.“, казват от компанията.
Очаква се с новия лимит повече хора да започнат да туитват. От Туитър са установили, че махайки ограничението, което беше тяхна идентичност и основна черта, ще привлекат повече хора, които да използват продукта им.
Източник: The Washington Post
Превод и редакция: „Нова Вест“