Бившият македонски премиер е похарчил 38 млн. евро за кампании

35

Снимка: alchetron.com

За осем от общо 11 години на власт бившият премиер на Македония Никола Груевски е изхарчил за кампании и пропаганда в националните медии 38 млн. евро държавни пари.

Още не е ясно колко пари са похарчени приз 2006, 2007 и 2016, защото документите за тях до момента не са намерени, съобщи БНТ, цитирайки говорителя на кабинета в Скопие Миле Бошняковски.

Според Бошняковски вероятно общата сума на средствата по тези пера е много по-голяма, защото не са пресметнати парите, усвоени от отделните министерства.

Най-много – 23 млн. евро, са отишли за реклама в електронни медии, 15 млн. са дадени за кампании на няколко маркетинг агенции и за платени публикации в печатни медии, а 200 000 евро са отишли за проучване на общественото мнение.

Бошняковски каза, че известната телевизия „11” е получила 7 млн. евро.

На 24-ти декември 2008 само за ден са на няколко национални телевизии са били преведени 2 125 млн. евро. На консултант за месец са платени 30 000 евро.

Не е имало критерии за даването на парите за пропаганда – някои национални телевизии са получавали много повече, въпреки че са излъчвали в национален ефир отскоро. Същите диспропорциите са налице и регионалните и местните телевизионни канали.

С промяната на собствеността през 2012-14 г. някои медии изведнъж започват да получават много по-големи суми за закупуване на рекламно време. Ако преди това са получавали максимум 100 евро месечно, сега започват да получават договори на стойност 15 000 евро.

Бошняковски обяви, че предстои произнасянето на прокуратурата по въпроса.