Фейсбук най-накрая успя да се промъкне в Китай. Отскоро социалната мрежа тества в страната приложение за споделяне на снимки, наречено „Color Balloons“, съобщи Ню Йорк Таймс в петък.
Фейсбук е официално забранен в Китай от 2009 година, а наскоро и части от What’s App бяха блокирани на територията на държавата. Цукърбърг от години ухажва китайските власти и дори в продължение на една година учи езика мандарин.
Пол Мозур от Ню Йорк Таймс наскоро открива приложението „Color Balloons“ в китайски магазин на Apple и забелязва голямата му прилика с Фейсбук приложението за споделяне на снимки, Moments. Мозур успява да свърже очевидно фалшивото име на компанията, която стои зад приложението, с жена, която присъства на снимки от среща между Фейсбук и китайското правителство.
Когато от „Бизнес инсайдър“ отправят запитване към Фейсбук ще потвърдят ли, че стоят зад „Color Balloons“, представител на компанията прави следното изявление и отказва следващи коментари:
„Отдавна сме заявили интерес към Китай и отделяме много време да научим повече за страната във всяко отношение. Фокусът ни в момента е насочен към това да помогнем на китайския бизнес и предприемачите да разширят позициите си и да обхванат нови пазари извън Китай, използвайки нашата платформа за реклама.“
Китай, най-големият пазар на интернет потребление в света, е привлекателен, но труден регион за интернет компаниите. Гугъл затвори китайската си търсачка през 2010 и посочи като причина силната цензура в страната, а после обвини Китай за последните хакерски атаки срещу търсачката.
Фейсбук също опита да се върне в Китай чрез създаване на инструмент за автоматично цензуриране на определени постове в дадени географски региони, съобщи Ню Йорк Таймс през ноември. От Фейсбук обаче никога не са потвърждавали наличието на такъв инструмент.
Източник:www.businessinsider.com
Превод и редакция: „Нова Вест“