Фейсбук ще има нова опция за гледане на оригинално видео съдържание, създадено специално за социалната мрежа от партньори, които ще печелят 55 процента от реклами, докато за Фейсбук остават 45%.
Функцията” Watch” с няколко десетки оригинални предавания ще стартира пробно утре сред малки групи потребители в САЩ и ще бъде достъпна през мобилни устройства, компютри и телевизионни приложения.
С пускането на авторски предавания Фейсбук ще може да повиши доходите си от реклама и да накара хората още по- често да отварят нюзфийда си в търсене на съдържание, което не могат да гледат другаде.
„Watch“ ще предлага персонални препоръки за предавания, които текат на живо или на запис, както и категории като „Най-много се говори за..“, „Хората се смеят на…“ и „Предавания, които вашите приятели гледат“. Приложението ще позволява да се абонирате за нови епизоди на любимите си предавания. Феновете ще могат да се свързват помежду си, както и със създателите на видеата в групи, посветени на определени предавания.
От Фейсбук казват, че съвсем скоро планират да пуснат достъп до “Watch” на още потребители и повече автори на видеа – първоначално на цялата територия на САЩ, а после и в цял свят. Бутонът „Watch“ ще бъде във формата на телевизор, ще се намира в долната част на навигационната лента и ще отваря нов видео прозорец.
От Фейсбук издават, че ще стартират с няколко примерни предавания, но те са само малка част от всички, които ще могат да се гледат. „Всички заинтересовани създатели на видео съдържание ще могат да създават предавания. Ще се излъчват стотици видеа, надяваме се да стигнем и до хиляди“ казва говорител на Фейсбук.
“Business Insider” разкри, че има изтекла информация за промяна на дизайна и като дата за стартиране на новата опция е посочен 28 август, но според други данни предаванията стартират утре.
„Все повече хора гледат видео във Фейсбук“, казва директорът на видео продукцията във Фейсбук Даниел Данкър. „Искаме да им дадем възможност да намират видеата, които търсят, да могат да се свързват със създателите им и да са сигурни, че няма да пропуснат нов епизод“.
Във фейсбук няма да има дълги сериали, драми и комедии, каквито хората са свикнали да гледат по телевизията. Вместо това ще преобладават мини документални филми, риалитита, спорт.
С отваряне на “Watch” ще може да се разглежда дълъг списък с предавания в различни категории. Ще можем да се абонираме за предавания на един ъплоудър, да виждаме всички подробности за даден епизод, да оставяме коментари в реално време. За момента няма рестрикции за нецензурна реч и насилие, по-специални от стандартните за Фейсбук.
Публикуващите видеа могат да включват в съдържанието им реклами, ако искат да печелят пари от предаванията си, но изискванията за дължина на рекламите още се уточняват. Предаванията ще имат специални групи, в които феновете могат да задават въпроси и да се забавляват заедно.
Освен в “Watch”, предаванията ще могат да се появяват в нюзфийда ни, ако публикуващ, когото следваме, качи епизод или ако наши приятели коментират определено видео. Това дава нови възможности на Фейсбук да увеличи аудиторията си.
Източник:www.techcrunch.com
Превод и редакция: „Нова вест“