Ягодите – щит срещу рак на гърдата

Не пропускайте

Ягодите предпазват от агресивен рак на гърдата. Това показа изследване с мишки на учени от политехническия университет на Марке в Италия, съобщи в. „Дейл мейл“, цитирани от БТА.

Полезният ефект от ягодите се е проявил след пет седмици. Мишките са получавали концентрат, който съставлявал 15 процента от храната им. Това е равностойно на половин килограм ягоди при хората. Учените са използвали екстракт от ягоди сорт „Алба“. От него туморите спирали да растат или се свивали.

Ягодите намалявали дейността на няколко гена, предизвикващи метастази. Учените са работили и с лабораторно отгледани клетки, с които са получили същите резултати. Те обаче предупреждават, че не е задължително същият ефект да се прояви и при хората. Предишни изследвания показали, че изяждането на 10 до 15 ягоди дневно заздравява артериите и намалява нивата на холестерола.

- Реклама -spot_img

Бюджетната комисия одобри нов заем от 3,8 млрд. евро за ПВУ...

Парламентарната бюджетна комисия даде първоначално съгласие за тегленето на нов държавен дълг в размер на 3,8 млрд. евро. Решението е по искане на Министерския...

Омбудсманът призова КЕВР да преразгледа исканите цени на парното

С наближаването на 1 юли, когато се очаква да влязат в сила новите цени на топлинната енергия, напрежението между потребители, топлофикации и регулатор расте....

Полиция и педагози разтърваха ученици след спречкване за момиче

Двама ученици в Хисаря стигнаха до физическа саморазправа след спречкване за момиче, съобщиха от МВР.Сблъсъкът е овладян в училищния дворИнцидентът е станал вчера по...

Държавна гаранция ограничава цените на застраховките за международните превозвачи

Българската агенция за експортно застраховане (БАЕЗ) предприе мерки за овладяване на ситуацията при застраховането на тежкотоварни автомобили. Чрез извънредна гаранционна схема държавата цели да...

Критики за блокирани инфраструктурни проекти и милиони за „зелените“ структури

Темата за опазването на природата е важна за България, но все по-често се използва като аргумент срещу инфраструктурни и инвестиционни проекти. В такива случаи...
- Реклама -

Последни новини