Вредните съставки в храните ще бъдат изписани на етикетите с цветовете на светофара.
Така ако в даден продукт съдържанието на захар или мазнини е прекалено висок, това ще бъде обявено с червен цвят, пише „Телеграф“.
Ако пък е ниско, съответната съставка ще бъде изписвана в зелено. Това обявиха от асоциация „Активни потребители“. Светофарено етикетиране на храните се въвежда за първи път от шест големи компании, производители на храни. Компаниите са Кока-Кола, Марс, Монделез Интернешанъл, Нестле, Пепси и Unilever.
За изписване на съдържанието на храните ще бъдат използвани три цвята – червено, жълто и зелено, съответно зависи от това колко е ниска или висока съставката. Светофареното оцветяване ще е в синхрон със съществуващите регулации в ЕС, обясниха в специално прессъобщение шестте компании. Новото етикетиране ще подпомогне на потребителите да направят по-здравословен избор какви продукти да консумират. Шестте компании очакват, че оцветяването ще насърчи предлагането на хранителни стоки в по-малки разфасовки.
Това ще бъде от решаващо значение за това потребителите да вземат по-здравословни решения при пазаруване на продуктите. През 2010 година апелирахме този подход да бъде възприет в целия ЕС, но за съжаление не събра достатъчно подкрепа в Европейския парламент, обясняват от „Активни потребители“. Сега е очевидно, че все по-често ще срещаме „светофарени етикети“ в магазините. Така добрата идея може сама да си пробие път с чисто пазарни методи, без да се налага участието на политиците.