БДЖ ще се грижи за комфорта на пътниците с чай и одеяла. Те ще се раздават на пътуващите при възникване на проблем и спиране на отоплението. Оказва се обаче, че за влак с капацитет от 400 места има само 10 одеяла. Според превозната бригада пътниците ще се групират и така ще си делят завивките. Допълнителните екстри ще бъдат налични само във влаковете на дълги разстояния, съобщава „ДАРИК“.
В случай на спиране на отоплението по време на път от БДЖ ще осигуряват чай и одеяла на пътниците. Оказва се обаче, че се пада по 1 одеяло на 25 души. Точно така е в композицията от София до Варна, обясни Кремена Първанова, която е началник-влак.
„В момента във влака има чай, одеяла, чаши, захар, бъркалки. За всички може би няма да са достатъчни, но ще ги комбинираме. Ще ги комбинираме, ако са двойки или семейство. Влакът няма да е пренаселен. Във всеки един вагон има по 10 купета с по 8 места. Пет вагона са в момента. Минах във влака, пътниците са по 5 човека в купе. Близо 250 човека са“, каза Първанова.
От БДЖ уточниха, че при тръгване всеки вагон се проверява и е с изрядно отопление. Според пътниците обаче не винаги пътуването е комфортно:
„Пътувам през два дни. Студено е обикновено и от една седмица този влак закъснява с по 30 минути още на тръгване“, каза един пътник.
„За температурата във влака съм доволен, но от разписанията – не“, допълни друг.
При проблем с отоплението превозната бригада има грижата да премести пътниците във вагон с работещо парно, ако това е възможно.