Загубилият президентските избори кандидат на ГЕРБ Цецка Цачева е имала най-скъпата кампания. Това сочат данните в отчетите, публикувани от Сметната палата.
Новоизбраният президент Румен Радев е похарчил с близо 800 000 лева по-малко от Цачева. Общо 5.5 милиона лева са изхарчили партиите и инициативните комитети за агитация за президентския вот, пише Дарик.
На изминалите президентски избори ГЕРБ са дали най-много пари в кампанията. Агитацията за загубилия кандидат Цецка Цачева е струвала малко повече от 1 700 000 лева. Парите са отишли за рекламни материали, телевизионни видеоклипове, транспортни разходи, възнаграждения и други разходи.
В същото време победата на Румен Радев в президентската надпревара е с близо 800 000 лева по-евтина. За неговата кампания са похарчени повече от 920 000 лева.
На трето място остава Реформаторският блок, който е похарчил 820 000 лева да агитира за Трайчо Трайков и Съби Събев.
Веднага след тях по разходи се нарежда коалицията „Обединени патриоти“, която е дала близо половин милион лева в кампанията.
Бизнесменът Веселин Марешки е изразходвал около 250 000 лева в президентската надпревара, като близо 40 000 лева от тях са негови лични средства.
Подкрепеният от ДПС кандидат за държавен глава Пламен Орешарски е дал 120 000 лева за кампанията, сочат още данните от Сметната палата.