Станфорд: Учениците не разпознават подвеждащи новини

32

Дискусията за коректността на новините в интернет продължава с пълна сила. Проучване на университета в Станфорд показва, че голяма част от учениците практически не могат да разпознаят фалшивите публикации и приемат почти всичко в интернет за вярно, съобщава в. The Wall Street Journal, цитиран от vesti.bg.

Проучването е направено сред 7804 ученици и студенти. Цели 82% от учениците в средно училище не правят разлика между нормална публикация в сайт и такава, която е маркирана като платено съдържание.

Повече от две трети от учениците не виждат причина да не се доверят на публикация на банков служител, която им казва, че се нуждаят от помощ за планирането на финансите си. Според авторите на проучването чрез подобни подвеждащи тези или дори анализи, може да се влияе на мнението на младите.

Повече от две трети от учениците не виждат причина да не се доверят на публикация на банков служител, която им казва, че се нуждаят от помощ за планирането на финансите си. Според авторите на проучването чрез подобни подвеждащи тези или дори анализи, може да се влияе на мнението на младите.

Според учените решението е по-добро обучение. Това включва както обръщане на внимание на тези подробности от учителите, така и от родителите. Учениците трябва да бъдат научени на критично мислене и да се стремят да проверят представената им информация, коментират авторите на проучването.