Mercedes-Benz излъчва импулс от мощен розов шум преди неизбежна катастрофа (ВИДЕО)

72
blank

В автомобилите са интегрирани десетки различни системи за безопасност на водача и пътниците, в които се използват на практика всички сензори на автомобила. Акселерометрите разпознават преобръщането, радарът на дистроника генерира 18 V, за бързо смъкване на стъклата, а рязкото натискане на спирачките при висока скорост с едновременното задействане сензорите на парктроника се считат за ПТП и автомобилът се опитва да натегне коланите и да задейства по-бързо въздушните възглавници, пише „kaldata.com“.

Ако има рязка смяна на посоката при поднасяне, автомобилът се съобразява с теглото и ръста на човека и преценява дали е достатъчно само притягане на предпазните колани или е необходимо задействането на въздушните възглавници. А сега се появи нещо ново.

Преди неизбежна катастрофа, когато някоя от системите за безопасност е констатирала неизбежно ПТП, през високоговорителите на автомобила се възпроизвежда кратък импулс от мощен розов шум, известен още и като фликер шум.

След импулса, човешкият слух спира да възприема осмислена информация. Според специалистите на Mercedes-Benz, това временно оглушаване предпазва водача и пътниците от сериозно оглушаване, което може да бъде предизвикано от грохота при катастрофата и от задействането на въздушните възглавници.

Временното оглушаване се обяснява с биологичния рефлекс при който се свива Stapedius muscle – скелетния мускул в средното ухо, който се намира зад тъпанчето и предпазва хората от звуков шок. Чувствителността на ухото рязко спада и органът се защитава от следващо мощно звуково налягане, от което е напълно възможно трайно оглушаване.

Най-новите научни изследвания показаха, че рефлексът се предизвиква не само от силно звуково налягане, но и зависи от характеристиките на звука. Оказа се, че при използване на розов шум е достатъчен краткотраен 80 dB импулс.

Pre-Safe системата Pre-Safe Sound с използване на розов шум се използва в новите модели Mercedes-Benz W213 от 2016 година. Изглежда това е първият случай в автомобилната индустрия, когато за защитата на хората се използват методите на психоакустиката.