Психологията на цветовете е едно основите неща, които ни карат да купуваме даден продукт или стока и това е един от най-интересните аспекти. Всеки човек се влияе от даден цвят или нюанс.
Например цветове като жълто и лилаво могат да предизвикат у нас хиперемоция. А знаете ли че, светлосиният цвят е този, който кара 39% от мъжете и жените да направят покупка?
Вторият най- провокиращ цвят за покупка при жените е лилавият, а при мъжете зеленият. На трето място при дамите се нарежда розовото, а при силния пол черното, съобщават от crops, цитирани от „inews.bg“.
Жълто-оранжевите цветове носят усещане за ясното, топлина и оптимизъм. Замислете се колко често посягате към стоки, в които присъства този цвят. Определено е доста често.
Бледорозовият символизира приятелство, жизнерадостен дух и конфиденциалност.
Тъмно розовият е символ на вдъхновение и младост.
Лилавото е цветът на креативността, въображението и мъдростта.
Синьото носи усещане за доверие, надеждност и сила.
Зеленото е символ на спокойствие, здраве и растеж.
Бялото и сивото са цветовете на чистотата, баланса и неутралността.
Бежовото, жълтото, оранжевото, розовото, червеното и подобни са активни, привличащи вниманието цветове с приятелски характер, които могат да предизвикат чувство на смелост и енергия..
Сивото и синьото са пълни с естетика и свежест. Те засилват усещането за професионализъм и хармония. Те са много подходящи за търговията и бизнеса.
Виолетовото, синьото, тюркоаз, зелено, тъмно дава усещане за стабилност и качество. Тези нюанси често са поставени като придружаващи цветове.
Златно, лилаво и кафяво са цветове които носят традиция, спокойствие и лукс. Използват се предимно за брандове, които се занимават с финанси, консултации и продажба на луксозни стоки.