Уникална класация! Топ 10 на най-скъпите коли в България (СНИМКИ)

137
blank

В България в последните години можем да плакнем очите, като се наслаждаваме на едни от най-скъпите и луксозни автомобили. Богатите бизнесмени обичат да се глезят, като се сдобият с многомилионните автоиграчки. 
Bugatti Veyron – 2,6 млн. лв

В очакване на Bugatti Veyron – Chiron тази хиперкола, която бе собственост на бизнесмена Румен Гайтански, си остава най-скъпата у нас. Бившият концесионер на чистотата брои 1,5 милиона евро за уникалния автомобил, от който бяха сглобени 450 бройки, пише: Вестник „24 часа“.

Най-бързата и мощна серийна кола в света разполага с 16-цилиндров W-образен двигател и мощност 1001 к.с. Поддръжката на автомобила с максимална скорост над 400 км/ч не е лесна. Само смяната на маслото струва цяло състояние, защото количеството е 42 литра. Автомобилът харчи над 40 л/100 км в градски режим, а резервоарът от 100 литра свършва само след 12 минути пълна газ.

Гумите са специална разработка на Michelin и са най-широките в света. Ако колата ви се развали и се нуждаете от смяна на съединител, който в случая е DSG, ще трябва да я изпратите в завода във Франция.
При преминаване на 220 км/ч пътният просвет автоматично се намалява до 80 мм на предния мост и 90 мм на задния. Спойлерите и антикрилото се активират, за да притискат машината към асфалта, дифузьорите за въздух са отворени. Тази конфигурация се запазва до 375 км/ч. Иначе ускорението от място до 300 км/ч става за 14 сек. Спирачките са керамични, а каросерията е от алуминий и стъклопласт.

Hennessey Venom GT – 2,1 млн. лв.

kola skupa (Small)

От няколко години Hennessey Venom GT може да бъде забелязано на яхтеното пристанище в Свети Влас. Автомобилът се задвижва с 6,2-литров битурбо V8 алуминиев двигател от Chevrolet. Моторът е тип LS9, изработен от алуминий, който е познат от Corvette ZR1, но чрез специалната туинтурбо система на Garrett доставя невероятните 1200 конски сили. Теглото на автомобила е 1158 килограма, заради каросерията изработена от карбонови влакна.

Venom GT е способен да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,2 секунди, а максималната му скорост да достигне впечатляващите 422 км/ч при „нормални“ гуми и извън състезателни условия. Автомобилът използва 15-цолови дискове с бутални керамични Brembo апарати – 6 отпред и 4 отзад, гарантиращи оптимално спиране.

През 2014 г. Hennessey Venom GT стана най-бързата кола на пазара, след като детронира Bugatti Veyron Super Sport, достигайки 435,3 км/ч по врене на изпитания на пистата на космическия център „Кенеди“ в Кейп Канаверал – с 88 км/ч по-бързо скоростта, с която кацат совалките.

SSC Ultimate Aero – 1 млн. лв

kola fuor (Small)

SSC Ultimate Aero най-бързата серийна кола и е карана в България от ексцентричния бизнесмен и кандидат за президент Веселин Марешки.

Автомобилът е снабден с 6,3-литров Biturbo-V8 агрегат, който разполага с 1287 конски сили и максимален въртящ момент от 1507 Nm. Цялата тази сила се изсипва върху задните колела.

Бруталното произведение на Shelby Supercars (SSC) има височина от едва 1,07 метра, но затова пък ширината е 2,10 м и дължината е съответно 4,47 м. Ускорението от място до 100 км/ч става за 2,78 секунди, 200 км/ч се стига за едва за 6 секунди, а след 12 секунди на скоростомера показва 300 км/ч. Производителят дава максимална скорост на модела от 434 км/ч.

В света са произведени общо 50-ина бройки, като една оранжево-черна краси улиците на морската ни столица. На цялото земно кълбо има само още една по-мощна серийна кола от него и това е последната версия на Bugatti Veyron, който вече е заменен от друга хиперкола – Chiron, който също обещава да е по-екстремна. В ценово отношение SSC Ultimate Aero е направо изгоден спрямо френският Veyron.

Porsche Carrera GT – 770 000 лв.

kola unikalna (Small)

Автомобилът, в който намери смъртта си изпълнителят на главната роля в хитовата поредица „Бързи и яростни“ Пол Уокър, е смятан за една от най-добрите скоростни коли, правени някога. Porsche Carrera GT е смятан за най-спортното порше и заради факта, че разполага с възможно най-ниския център на тежестта за сериен автомобил, както и с потресаващ двигател V10 с обем 5,5 литра.

Carrera GT е разработен с чисто нов мотор. Той е V-образен 10-цилиндров с ъгъл от 68 градуса между цилиндрите с четири клапана, с мощност 558 к.с., които достигат при 8200 об/мин. Максималният въртящ момент е 600 Нм. Това возило ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди и има максимална скорост 330 км/ч. Също така спортната кола отлепя от място до 200 км/ч за под 10 сек. Спирачките са керамични и не се влияят нито от това дали са сухи, или мокри, нито от настилката, по която се движи колата.

За да е по-стабилен автомобилът, в задната част е разположен спойлер, който посредством електронен датчик променя положението си при скорост над 120 км/ч или при рязко потегляне. Така се създава много по-добро сцепление с пътя.

Porsche Carrera GT е първият сериен автомобил в света с монокок шаси и модулна конструкция, изработена от въглеродни влакна, подсилена пластмаса (ОПР) и скъп карбонов материал, взет направо от най-сложните космически приложения.

Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster – 760 000 лв.

kola mnogo qka (Small)

Кабрио версията на Aventador LP700-4 струва поне 760 бона. Новият Aventador LP700-4 Roadster бе описан от Lamborghini като „най-вълнуващият модел правен някога“. Единствената нововъведение при открития „бик“ обаче епокривът му от две части, изработени от въглеродни нишки и тежащи общо малко над 5,9 кг.

Ако бъдещите собственици решат да шофират без таван, за няколко секунди могат да го свалят и съхранят в багажника, който се намира отпред. Роуддстърът на Lamborghini може да се похвали и с електрическо задно стъкло и въздушен дефлектор, като вторият на свой ред може подобно на покрива да бъде съхранен под предния капак.

За задвижването на най-новия член в гамата си, инженерите от Lamborghini са решили да внедрят добре познатият ни 6,5-литров V12, директно заимстван от купе вариацията. Aventador Roadster генерира пълният ресурс от 700 к.с. и разполага със 7-степенна трансмисия и пера за смяна на предавките директно от волана. Извършва класическият спринт от място до 100 км/ч за три секунди, преди да развие максималните 350 км/ч.

Rolls Royce Drophead – 730 000 лв.

kolq sina (Small)

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe е с дължина от 5,60 м и е най-голямата двуврата кола, която може да се купи с много пари в момента.

Над 730 000 лв. е цената на автомобила само на книга, но тя стига в повечето случаи далеч над 1 милион лева. В Drophead Coupe само специалните джанти са с цена над 30 000 лева.

Този огромен кабриолет е известен и с прословутата реклама на марката, която гласи: „При 100 км/ч най-силният звук в Rolls-Royce идва от часовника на таблото.“

Дизайнът на Phantom Drophead Coupe е създаден по подобие на състезателните яхти от 30-те години на миналия век, които се славят със скоростните си качества и с използването на естествени материали в интериора.

В огромното кабрио нещата изглеждат по същия начин – естествена качествена и мека кожа, дървена декорация от масив и хромирани метални пръстени и бутони. На пода на салона е постлан дебел и мек мокет. Всички уреди пред водача са аналогови, циферблатите са в класическата комбинация от бяло и черно.

Единствените прибори, които се различават от ретро стила са големия широкоекранен дисплей в средата на таблото и iDrive контролерът, позициониран в предната част на подлакътника.

На Phantom Drophead Coupe е монтиран V-образен дванайсетцилиндров двигател с работен обем от 6,7 литра и мощност 460 конски сили. В комплект с този агрегат работи и осемстепенна автоматична скоростна кутия, през която силата се предава на задните колела. Максималната скорост е 313 км/ч.

Brabus 850 – 640 000 лв.

kola cherna (Small)

Brabus 850 представлява наточена тунинг версия на дългата база на Mercedes AMG S63. Дългата 5,25 метра немска лимузина има черна радиаторна решетка, агресивната предна броня с карбонови елементи, огромни черни 21-цолови алуминиеви джанти, както и 4 ауспухови тръби.

Този Brabus притежава цели 850 коня мощ. Работният обем от 5461 е увеличен до 5912 куб. см чрез нов колянов вал с по-голям ход. Освен това Barbus сменят и турбокомпресора, монтират собствена изпускателна система, както и нова електроника на двигателя. Максималният въртящ момент на лимузината е чудовищните 1150 Nm.

Двутонната машина ускорява от място до 100 км/ч едва за 3,5 секунди, а максималната скорост електронно е ограничена на 325 км/ч.

Серийните седалки на S-клас AMG са останали. Изисканата атмосфера от кожа и тъмно дърво допълва луксозния интериор, който рязко контрастира на нрава на колата.

Mercedes SLS AMG Black Series – 570 000 лв.

kola ebati (Small)

Mercedes SLS AMG Black Series има форсиран от 571 на 622 к.с. осемцилиндров бензинов двигател с обем 6,2 литра. В сравнение със стандартния SLS AMG максималният въртящ момент е намален от 650 на 635 Nm. Моторът разполага с нова изпускателна система, модернизирани разпределителни валове, както и с доработена система за охлаждане.

Суперколата ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,6 секунди, което е с 0,2 секунди по-бързо от стандартния SLS AMG. Максималната скорост на машината е 315 км/ч, а смесеният разход на гориво – 13.7 л/100 км.

Теглото на купето е 1550 кг, което е със 70 кг по-малко от обичайния SLS AMG GT. От тях 15 кг. са икономисани благодарение на изработените от каброн централна конзола и седалки, други 6 от премахването на мултимедийната система COMAND, а 8 са спестени благодарение на новия литиево-йонен акумулатор.

Изпускателната система е от титан и тежи 17 кг., докато при стандартната версия тежестта е 30 кг.
Освен това SLS AMG Black Series е със снижено с 10 мм окачване. Като опции се предлагат задно антикрило и допълнителни елементи в предната част, които повишават стабилността на колата. Освен това суперколата разполага и със система за бърз старт от място – Launch control.

Ferrari F12 – 550 000 лв.

kola chervena (Small)

Това е най-бързото Ferrari. F12 Berlinetta e машината, която заменя 12-цилиндровият F599 GTB Fiorano.

„Кончетата“ продължават традицията си от средата на миналия век в моделната гама винаги да присъства една berlinetta (малко купе). И този вид ферари задължително трябва да е оборудвано с голям двигател под предния капак. В случая това е познатият от Ferrari FF V12 атмосферен мотор.

Но при F12 Berlinetta, той е има мощност 740 к.с., идващи от двигател с 6,3 литра работен обем. 12-цилиндровият мотор осигурява максимален въртящ момент от 690 Nm, 80% от които са достъпни при 2500 об/мин. Автомобилът има трансмисия с двоен съединител, базирана на F1 технологиите, ползвани от Scuderia Ferrari.

Колата разчита на най-новите спирачки на италианската компания, изградени от карбон и керамика, както и от окачването с магнитни амортисьори. Също като при другите модерни ферарита и F12 Berlinetta е оборудвана с Е-Diff (електронен блокаж на диференциала) и Е-Trac тракшън контрол.

Машината ускорява от място до 100 км/ч за само 3,1 сек. Дизайнът на F12 Berlinetta e съвметна разработка на Pininfarina и дизайнерския център на марката. Основната цел при създаването на формите е била аеродинамиката на купето.

Range Rover SV Autobiography – 420 000 лв.

kola fenomen (Small)

Баровският кросоувър е най-мощния и най-скъп модел на Land Rover и цената му може да удари дори 450 хиляди лева.

SV Autobiography заменя модела Autobiography Black на върха на гамата Range Rover и се предлага със сензационен двигател V8 с компресор суперчарджър и мощност 550 к.с., като комбинира несравнимия лукс с най-мощния агрегат в историята на Range Rover.

Изцяло алуминиевият 5-литров двигател V8 с компресор суперчарджър, който досега задвижваше модела с висока динамика Range Rover Sport SVR, вече е специално тунингован за SV Autobiography. Мощният агрегат генерира изключителните 550 к.с. и въртящ момент 680 Nm – увеличение с 40 к.с. и 55 Nm в сравнение със съществуващите варианти на Range Rover, оборудвани с двигатели V8 с компресор суперчарджър.

С максимален въртящ момент при 3500 об./мин и плавна и изящна осемстепенна автоматична трансмисия ZF, моделът SV Autobiography предоставя спираща дъха комбинация от динамика, гъвкавост на предавките и финес, независимо от трудността на терена.
Клиентите на SV Autobiography могат също така да избират измежду пълното портфолио от останалите силови агрегати на Range Rover: вариантите с компресор суперчарджър TDV6, SDV6 Hybrid, SDV8 и SCV6, с повишена икономичност и динамика.

Интериорът на Range Rover SVAutobiography предлага фини перфорирани кожи на италианска компания за мебели за тапицерията. Има и апликации от скъпо дърво, много алуминий и хром. Задните седалки са истински кресла и са две.