7 удара на ден по пътищата правила бандата на Мики Маус

blank

Двама от най-легендарните автоапаши вече са с повдигнати обвинения. 24-годишният Йордан Иванов, известен като Мики Маус, и Валентин Младенов-Червения бяха закопчани по време на зрелищна акция на магистрала „Люлин“ в понеделник. Операцията бе извършена от елитния отряд на СДВР „Кобра“ съвместно с криминална полиция. Двамата са обвинени за вещно укривателство. Иванов е разследван и за управление на автомобил с подменени табели. Това стана ясно вчера по време на брифинг в Софийската районна прокуратура. Обвинителите ще поискат постоянен арест за прочутите автокрадци. По случая е образувано досъдебно производство. Работата по документиране на случая продължава.
Източник: Блиц
Автомобилът „Ауди А 6 Олроуд“, в който са задържани двамата автоджамбази, е краден и със сменени регистрационни номера, разкриха още от прокуратурата. Мики Маус и Червения пътували със задигнатото возило към Перник, но били засечени от ченгетата преди първия тунел на „Люлин“. Аудито е било съпровождано от лек автомобил „Ситроен С 5“, шофиран от млада жена. 20-годишната А. И. по-късно била разпитана като свидетел.

Бандата на Мики Маус и Червения, който има криминално досие, е известна в подземния свят с кражбите си на луксозни коли по поръчка. При това автоапашите работели на високи обороти, пише „Стандарт“. Престъпната група извършвала средно по 6-7 кражби на автомобили висок и среден клас дневно, твърдят запознати. По данни на експерти, в този бизнес всеки от бандитите печели между 1000 -1500 лева на кола. Предвожданата от заловените тартори група е специализирана по тузарски лимузини.

Новата тенденция сред автоапашите е да се насочват към по-масови марки, твърдят топполицаи. Ако преди време от отнетите автомобили 60-70% бяха луксозни, сега над 80% са от нисък и среден клас. Според статистиката най-масово у нас се крадат три германски марки – „Фолксваген“, „Ауди“ и БМВ, и то на възраст от 5 до 8 години. Те нямат особени защити и целта на апашите е да ги разглобят и разпродадат на части. За да откраднат такава кола, на бандитите не са им нужни скъпи инструменти, а печалбата е около 2000 лева. Най-често задигнатите стари возила се търгуват в автоморгите. Веднага след кражбата колата се скрива в гараж. Там тя се разфасова, премахват се всички идентификационни номера от рамата и двигателя. После натоварват частите в бусове и зареждат моргите. По този начин без маркировките полицаите трудно могат да докажат, че частите са от крадени коли.

Криминалисти са засичали и случаи, когато апашите действат директно по поръчка на автоморгите. Някои от техните собственици са бивши автоапаши, които са решили да минат към легален бизнес, но си пазят връзките със старите авери.
Има и морги, които се водят на фиктивни лица, а всъщност са собственост на автокрадци. „Карат един контейнер с части, например от Италия, които си имат документи. Пласират ги за един месец, но с тези документи работят пет години“, обяснява експерт за борба с кражбите на коли.

Данните показват, че средно седем шофьори остават без колите си всеки ден. Най-много удари има в големите градове – София, Пловдив, Бургас. Любопитното е, че в областни центрове като Силистра, Смолян и Разград не е регистрирана нито една кражба.

Автобандитите атакуват между 22 часа и полунощ, както и от 4 до 6 ч сутринта, рядко в събота и неделя.
Според разследващи полицаи при сегашния закон повечето от автобандитите, които имат добри адвокати, се измъкват.
Друга тенденция напоследък е в столицата да идват „да работят“ млади момчета от провинцията, които правят удар, продават плячката на автоморга и си тръгват обратно към дома си. Засечени са такива банди от Елин Пелин, Самоков, Перник, Враца, дори от Варна.

През 2015 година 3460 автомобила са отнетинасилствено от собствениците им в столицата. Кражбите са се увеличили със 7%, сочи отчет на СДВР и Главна дирекция „Национална полиция“.

Въпреки нарасналия брой кражби разкриваемостта на престъпленията от този тип е скочила от 5,5 на 10%. За миналата година над 25% са откритите автомобили.